10 Ιαν 2020

Αποτελέσματα κατατακτηριων εξετάσεων ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ 2019-20

Ανακοινώθηκαν προχθες 8.1.2020 τα αποτελέσματα των κατατακτηρίων εξετάσεων 2019-20 της Φαρμακευτικης Σχολής Αθήνας. Στις εξετάσεις δήλωσαν συμμετοχή περίπου 35 υποψήφιοι και οι διαθέσιμες θέσεις ήταν 14. Πέτυχαν 11 υποψήφιοι που πληρούσαν τις προϋποθέσεις του Νόμου. Θα ήθελα να σχολιάσω ακόμα μια φορά την παντελή έλλειψη διαφάνειας σε ότι αφορά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων.  Η εικόνα στον ιστότοπο της Φαρμακευτικής Σχολής είναι ενδεικτική. Θα πρέπει να αναφέρω ακόμα ότι εφέτος υπήρξε μεγάλη ανησυχία στους υποψηφίους σε ότι αφορά τα αποτελέσματα. Μου έχουν μεταφέρει περίεργες βαθμολογίες, υποψήφιοι παραπονούνται ότι έχουν αδικηθεί και τέλος η Γραμματεία καθυστερεί να δώσει αντίγραφα των γραπτών εγκαιρα όπως είναι υποχρεωμένη από το Νόμο. Υποψήφιοι μου έχουν μεταφέρει ότι ζήτησαν τα γραπτά τους και τους παρέπεμψαν στο τέλος του μήνα. Ολα έχουν ένα κοινό παρονομαστή, την έλλειψη διαφάνειας.......

Θα πρέπει να σημειώσω ότι δεν συμπληρώθηκαν οι διαθέσιμες θέσεις κάτι που έχει να συμβεί παρα πολλά χρόνια. Νομίζω ότι η Φαρμακευτική Σχολή θα έπρεπε να είναι πιο φιλική προς τους υποψηφίους ώστε να καλυφθούν οι προβλεπόμενες θέσεις. Παρά το γεγονός ότι πολλοί επιτυχόντες έχουν κάτω από τη βάση σε κάποιο μάθημα, με βάση την τροποποίηση που έγινε με το Νόμο 4485 ΦΕΚ Α’ 114/04.08.2017 . Κάτι που το κρύβει η Φαρμακευτική Σχολή αφού δεν ανακοινώνει βαθμολογίες. Το γεγονός αυτό επιδέχεται διάφορες ερμηνείες. Ο καθένας μπορεί να δώσει τη δική του...... Πάντως, σε ότι αφορά τη Φαρμακευτική Σχολή προκύπτει ότι δεν ήθελε να συμπληρωθούν οι διαθέσιμες θέσεις. Μπορεί μια Σχολή αυτό να το πετύχει εύκολα βάζοντας "κατάλληλα!!!" θέματα. Σε ότι αφορά τους υποψηφίους πρέπει να κατανοήσουν ότι παρά το γεγονός ότι κάποιοι εισάγονται με βαθμό βάσης (δηλαδή το 30) η εισαγωγή δεν είναι παιχνίδι. Χρειάζεται πολύ σοβαρό και σε βάθος διάβασμα και καλή κατανόηση των εννοιών και στα 3 μαθήματα. Και σε όλη την ύλη. Η όποια συζήτηση για εύκολα ή δύσκολα θέματα έχει φιλολογική σημασία μόνο. Αυτές είναι οι κατατακτήριες. Τη μια θα βάλουν θέματα από την αρχή, την άλλη από το τέλος. Και την άλλη μπορεί να βάλουν θέματα που θα φαίνονται εύκολα αλλά οι απαντήσεις θα κρύβουν λεπτομέρειες. Το συμπέρασμα επομένως είναι: αυστηρό διάβασμα και σοβαρή προετοιμασία!!!
Θερμά συγχαρητήρια σους επιτυχόντες μαθητές μου

ΝΑΝΤΙΑ,  
ΦΩΤΕΙΝΗ και  
ΠΕΡΙΚΛΗ

Πολλά συγχαρητήρια όμως και στους μαθητές μου που δεν τα κατάφεραν παρότι έκαναν σοβαρή και φιλότιμη προσπάθεια. Χρειαζόταν λίγο ακόμα. Νομίζω ότι μια δεύτερη προσπάθεια επιβάλλεται....

ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Είμαι από τους καθηγητές που θεωρώ ότι πρέπει να δίνω σημειώσεις στους μαθητές μου, ειδικά σε ένα μάθημα όπως είναι η Οργανική Χημεία. Και το κάνω. Ενημερωτικά θα πρέπει να αναφέρω ότι οι προσωπικές σημειώσεις κάθε καθηγητή αποτελούν πνευματική του ιδιοκτησία. Αυτό το παραβλέπουν πολλοί υποψήφιοι και το αντιμετωπίζουν με μεγάλη ελαφρότητα. Με μεγάλη αφέλεια δίνουν τις σημειώσεις των καθηγητών τους σε άλλους υποψηφίους. Θα πρέπει να ενημερώσω ότι αυτό πέρα από την ηθική του πλευρά, νομικά συνιστά κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας. Αφορά και αυτόν που τις δίνει και αυτόν που τις παίρνει. Και στις δύο περιπτώσεις είναι ποινικό αδίκημα και διώκεται με αυστηρές ποινές. Δυστυχώς, αυτό έχει συμβεί και με τις δικές μου σημειώσεις. Πρέπει να το έχουν υπόψη τους οι "παραβάτες". Και να ξέρουν ότι  "ο κόσμος είναι μικρός" και όλα μαθαίνονται..... Να το έχουν υπόψη τους γιατί το ζήτημα είναι σοβαρό αφού με βλάπτει επαγγελματικά και επομένως έχω δικαίωμα να υπερασπισθώ την πνευματική μου ιδιοκτησία. Το ίδιο ζήτημα προφανώς τίθεται και για καθηγητές που χρησιμοποιούν σημειώσεις συναδέλφων τους. Παρ ότι το ζήτημα αυτό είναι γενικό, δεν είναι τυχαίο το ότι θίγω σε ανάρτηση που αφορά το Φαρμακευτικό!!! Αυτά προς το παρόν........

 Παντελής  Καραγιαννάκης Χημικός
Καθηγητής  Οργανικής  Χημείας και Βιοχημείας